Wednesday, June 9, 2010

= |




..Hujan renyai renyai yang kebiruan..
..Membawa irama rendah yang tenang..
..Angin angin lembut membelai sayang..
..berpusing pusing mengelilingiku..

..Ada sesuatu yang gelap di tengah ku..
..Merebak bagaikan wabak wabak..
..merobek robek fikiranku..
..menenggelamkan perasaan ku..

..Aku di jendela melihat kejauhan..
..Objek yang jauh di dalam hati hati ini..
..Terasa dekat walhal tidak kelihatan..
..Terasa jauh namun sentiasa disini..

..Aku mampu runtuh kan gunung..
..aku mampu keringkan lautan..
..aku mampu menjatuhkan raja..
..kenape x mampu menguasai hati diri ini..

..aku manusia yang kuat dan lemah..
..tanpa kedua hilanglah identiti..
..tanpa kedua hilanglah fungsi..
..tanpa kedua aku bukanlah aku..

..Aku ketawa kerana sedih..
..Aku menangis kerana gembira..
..Aku berlalu jika menyusahkan..
..Aku menunggu jika menyenangkan..

..Fikiran ku luas di dunia yang sempit..
..Mata ku jauh merentas dimensi..
..Aku buta pabila meneka hati..
..Aku sempit pabila meneka fikiran..

..Aku seorang di dunia sesak..
..Mereka yang ada bagaikan tiada..
..Aku yang ada dikatakan tiada..
..Biarlah aku ketawa seorang..

10 comments:

  1. ..Hujan renyai renyai yang kebiruan..
    ..Membawa irama rendah yang tenang..
    ..Angin angin lembut membelai sayang..
    ..berpusing pusing mengelilingiku..

    ..Ada sesuatu yang gelap di tengah ku..
    ..Merebak bagaikan wabak wabak..
    ..merobek robek fikiranku..
    ..menenggelamkan perasaan ku..

    ..Aku di jendela melihat kejauhan..
    ..Objek yang jauh di dalam hati hati ini..
    ..Terasa dekat walhal tidak kelihatan..
    ..Terasa jauh namun sentiasa disini..

    ..Aku mampu runtuh kan gunung..
    ..aku mampu keringkan lautan..
    ..aku mampu menjatuhkan raja..
    ..kenape x mampu menguasai hati diri ini..

    ..aku manusia yang kuat dan lemah..
    ..tanpa kedua hilanglah identiti..
    ..tanpa kedua hilanglah fungsi..
    ..tanpa kedua aku bukanlah aku..

    ..Aku ketawa kerana sedih..
    ..Aku menangis kerana gembira..
    ..Aku berlalu jika menyusahkan..
    ..Aku menunggu jika menyenangkan..

    ..Fikiran ku luas di dunia yang sempit..
    ..Mata ku jauh merentas dimensi..
    ..Aku buta pabila meneka hati..
    ..Aku sempit pabila meneka fikiran..

    ..Aku seorang di dunia sesak..
    ..Mereka yang ada bagaikan tiada..
    ..Aku yang ada dikatakan tiada..
    ..Biarlah aku ketawa seorang..

    ReplyDelete
  2. haha x de la >< biase je

    ade ramai lg gempak dr aku.

    tanx aniway eza n aus ^^

    ReplyDelete
  3. jd novelis la..keke
    wat side income :P

    ReplyDelete
  4. nak wat. cume x de drive jek :b

    ingat nak remake blk novel dulu orang wat tu
    hehe. arqaine ftw! xDD

    ReplyDelete
  5. nah link member blog owg
    http://shafaza-zara.blogspot.com/

    dia wat side income tru novel..keke

    ReplyDelete